martine johansen |oslo

VLOGG KAUNAS DEL 2

• 09.02.2018 - 19:57

Jeg har helt glemt publisere del 2, men n er den endelig ute. Vi var ikke s flinke til filme de to siste dagene, men jeg fikk uansett satt sammen noen klipp laget en kort vlogg. Hper dere liker den ♥ Del 1 finner dere HER

Trykk p bilde for komme til vloggen!

VLOGG KAUNAS

• 31.01.2018 - 20:22
DEL 1 FRA KAUNAS - Reisen, restaurantbesk, sightseeing og fyllaprat

Fra fiender til bestevenner.

• 27.01.2018 - 20:55

Jeg har ftt mange sprsml om hvordan vi har hatt det p tur, hvorfor vi valgte dra sammen og hvordan det er reise med Andrea. Hvem skulle trodd p denne tiden i fjor at Andrea skulle vre en av mine bestevenner samme tid ret etter. Jeg er utrolig glad vi fortsatte mtes etter vi kom hjem, for n virker hverdagen i Oslo veldig kjedelig uten henne.

Det var kanskje rart for dere p utsiden se at jeg plutselig begynte henge masse med Sofie og Andrea. Var det ikke dem to jeg kjempet mest om f ut av hotellet? Frst m dere huske p at Paradise Hotel er langt i fra virkeligheten. Det er et spill og vi blir nesten tvunget til spille mot hverandre. Vi var en veldig fin jentegjeng inne p hotellet, men som dere s ble vi etterhvert delt opp i grupper. Det startet med at jeg, Rebecca og Soph spilte mot Sofie og Andrea. Hvordan ting endret seg p utsiden til at de som var mine fiender plutselig ble mine bestevenner skjedde veldig naturlig. De flyttet inn i en leilighet gaten over meg og vi begynte derfor henge mer og mer. P utsiden snudde alt seg og n str bde Sofie og Andrea meg nrmest.

Jeg har n bodd en stund sammen med Sofie og Andrea. (Takk for at dere pner hjemmet deres for meg) Det var derfor veldig naturlig at jeg og Andrea tok oss en weekendtur sammen. Sofie reiser oftere enn hun er hjemme s litt sjalue har vi vrt. N har vi ftt en liten dose ferie, s n er det vr tur til komme hjem til henne igjen. Jeg og Andrea er veldig forskjellige, men vi utfyller hverandre utrolig bra og gr derfor veldig godt overens. N hres vi ut som det ekteparret p tur, men det har vi kanskje vrt ogs. Vi har vrt i seng tidlig hver dag og oppe tidlig dagen etter. Jeg har blitt vekt hver eneste morgen vell merke, for Andrea er serrist oppe av sengen fr vekkeklokken ringer. Jeg skjnner ikke hvordan hun fr det til, men nr hun har vekket meg har hun allerede kommet halvveis i fiksingen. Andrea har ogs fikset med alt vi har gjort her nede, for jeg har ikke engang skt opp Kaunas p nettet enda. Jeg tror man trenger en som er flink organisere p ferie, for hadde jeg reist sammen med noen helt lik meg ville reisen ikke gtt like fint. Jeg liker ta ting som det kommer, men p korte ferier trenger man litt planlegging. Det sier litt nr jeg allerede p flyturen mister det dyreste jeg har med meg... Vi har hatt en utrolig fin tur sammen og jeg er s glad vi valgte reise. Kaunas har gtt over alle forventningene vre og vi blir definitivt komme tilbake. Neste gang vil jeg tilbake p sommeren vell merke, men vinteren her er ikke s ille den heller.

Tusen takk for at du har vrt en perfekt reisepartner og for at du holder ut med meg♥

Breakfast in bed

• 27.01.2018 - 10:49

God morgen fine lesere ♥ Jeg har nettopp spist en utrolig god frokost i sengen og tatt meg en dusj. Da vi kom hjem i natt sprang vi ned og leverte inn bestilling til frokost og det er jeg s glad for i dag. Vi hadde litt (mye heh) alkohol i blodet og overgikk nok oss selv, s vi bestilte alt som hrtes godt ut! Det var virkelig verdt det for det var en fin start p lrdagen. I gr dro vi spiste p en av de dyreste restaurantene de har i Kaunas og jeg ler fortsatt av tenke p hele besket. Vi har vlogget hele kvelden og jeg gleder meg s til den er redigert og dere f se. Dere har mye gy i vente! N skal vi snart begynne fikse oss for  dra p shopping. Senere skal vi dra p spa og f massasje, s i dag har vi en ordentlig kosedag. Jeg skulle nske ferien ikke tok slutt for jeg har det s bra her.

Jeg gledet meg ikke til dette.

• 26.01.2018 - 17:57

Hei flotte lesere og god helg♥ I dag har jeg ikke orket redigere bildene til dette innlegget, men det er ikke p grunn av latskap. Nettet er ikke skryte av her nede, men s trenger ikke alle bilder ha et filter, spesielt ikke disse. Jeg vet dere setter pris p mange bilder uansett om de ikke alltid er perfekte. Jeg skriver foresten dette innlegget for tredje gang n, p grunn av at nettet har forsvunnet hver gang. Det er ikke s gy mtte skrive om det samme om igjen, men jeg prver igjen. N lagrer jeg heldigvis innlegget for vrt 5 minutt. I dag har vi hatt en utrolig fin og innholdsrik dag. Vi ble hentet p hotellet klokken 11 av en guide og har brukt mye av dagen med han og rundt i byen. bli guidet sto kanskje ikke verst p nskelisten min denne ferien. Jeg trodde egentlig ikke jeg var s interessert i gjre turer som dette p ferie, men n har jeg lrt. Det var faktisk veldig gy lre mer om historien til byen og i til legg fikk jeg se deler av Kaunas som vi ikke ville sett uten han. Jeg har hatt en kjempefin dag! Turen startet ikke s bra siden det regnet, men s gikk vi innom et museum/rdhus frst. (Kommer tilbake til det under) Nr vi var ferdige der hadde det heldigvis sluttet regne, s resten av turen hadde vi kun fint vr. Vi avsluttet sightseeingen med spise lunsj og s dra tilbake til hotellet. N driver
 vi fikser oss for snart skal vi ut spise. Tiden begynner renne i fra oss, men multitasking er vi jenter god til!

De frste bildene under er fra rdhuset/museum. Se s utrolig fint! Nr jeg gikk inn i lokalet fikk jeg en bryllupsvibe med en gang. Tenk feire bryllupet sitt her da? Hvitt trekk p stolene, runde bord og et langbord fremst med de nrmeste. Dj, blomster, champagne, fine folk. Jeg s for meg det fine bryllupet da vi var her inne. Jeg tror ikke jeg fikk med meg noe av det guiden sa de minuttene haha wops!

Dette var et av rommene i underetasjen. Her kan jeg fikse meg og gjre siste finish fr bryllupet mitt! hehe jeg er litt rar, men det er lov drmme seg litt bort. enig? Jeg br kanskje tenke p finne meg en mann fr jeg begynner planlegge mere. Det er enda lenge til et forhpentligvis bryllup skal skje. Jeg har heller ingen planer om finne meg en mann med det frste heller.

Sightseein

• 26.01.2018 - 08:56

God morgen alle sammen! N ligger jeg godt plantet under dynen i sengen. Vi har nettopp spist frokost og skal om en time bli hentet for Sightseein. Klokken er 10, s vi er en time foran dere i Norge. Vi er tidlig oppe i dag, men det er fordi vi har masse planer hele dagen. Jeg liker ha opplegg for dagene nr jeg reiser, spesielt nr man ikke skal vre s lenge. Jeg vil utnytte hver eneste dag! Jeg er fortsatt ganske trtt og trengte litt ekstra tid i sengen, mens Andrea str allerede  sminker seg til Gossip Girl p badet. Jeg gleder meg til se litt mer av byen og jeg tror faktisk vi fr sett det meste i dag. Byen er ikke s stor, men det blir gy lre litt om historien og kulturen her. Vi tar masse bilder og filmer, s det er bare glede dere! Jeg har sovet s utrolig godt i natt, men det var kanskje ikke s rart siden jeg kun sov 1 og en halv time i gr. N er jeg veldig uthvilt og klar for en ny dag i Kaunas. Vi hadde en utrolig fin dag i gr og dagen i dag blir nok like fin, om ikke bedre. I kveld har vi booket bord til en exclusive restaurant og jeg er faktisk veldig spent p hvordan det er der. Maten er s utrolig billig her, s da m vi utnytte det litt. I gr kveld bestilte vi 3 pepsi, 1 lemonade, to forretter og to hovedretter. Til sammen ble alt dette under 200 kroner! Dette var ogs en av de dyre restaurantene de hadde her, i flge trip adviser. Det sier vel sitt!

N m jeg begynne sminke meg, s jeg blir ferdig! Dere hrer fra meg senere

3 RETTERS LUNSJ

• 25.01.2018 - 20:16

Som jeg fortalte i mitt forrige innlegg s dro vi direkte ut for lunsj da vi kom.Vi var begge utrolig sultne og hadde p et punkt lyst bestille halve menyen. Vi behersket oss, men endte opp med 2 forretter, 2 hovedretter og 2 desserter. Jeg skal love dere vi var mette da vi forlot, noe jeg for svidt fortsatt er siden vi nettopp var spiste igjen. Det blir nok siste gang vi booker to bort p en dag. Det er heldigvis ferie, s da er det lov kose seg litt ekstra ( Som om jeg ikke gjr det allerede i hverdagene...) Vi dro til et sted som het Piano Piano. Det l rett rundt hjrnet fra hotellet vrt, s det passet perfekt siden vret ikke er p topp. Det var et utrolig koselig sted, med utrolig hyggelige ansatte. Vi havnet ikke i matkoma uten grunn, for maten smakte himmelsk. Min favoritt ble helt klart kaken til slutt.Vi var p tur til ikke bestille dessert siden vi allerede var mette, men s klarte vi ikke la vre. Det er alltid plass til litt stt i dessertmagen, er det ikke?

Framme i...

• 25.01.2018 - 16:17

Hei alle sammen! N har vi nettopp kommet tilbake til hotellet etter en utrolig god og stor lunsj. Vi begge var utrolig sulten da vi dro for spise, s det resulterte i en 3 retters middag i stedet. Kommer tilbake til det senere! Vi har i alle fall ankommet Kaunas by, som ligger i Litauen. Vi er her kun for kose oss, spise god mat og slappe av. En veldig etterlengtet jentetur med andre ord. Vi har sjekket inn p et utrolig koselig og sentralt hotell, og vi trives allerede veldig. Flyturen gikk utrolig rask og da jeg vknet var halvparten av menneskene allerede forlatt flyet. Jeg hadde ikke merket at vi hadde landet, s jeg skvatt litt da Andrea plutselig pikket meg i armen. Jeg stresset svnig ut av flyet og oppdaget frst p vei ut at capsen min var borte. Jeg sprang inn i flyet igjen for sjekke, men fant den ikke og gikk ut igjen. Det var kanskje ikke s rart da jeg sjekket feil sete, jeg trodde vi satt 2 rader lengre fram enn vi gjorde. Nr vi sto ventet p kofferten merket jeg at jeg ikke hadde kameraet mitt, s da skal jeg love dere jeg begynte stresse igjen. Jeg fikk heldigvis hjelp og 5 minutter senere hadde jeg bde capsen og kamera mitt tilbake. Jeg har ikke mtt noen som surrer mer enn det jeg gjr p reise! Man skulle kanskje tro at jeg hadde lrt etter som jeg har reist en del, men neida... Jeg m skjerpe meg der! N skal vi bare slappe av p hotellrommet og nyte at vi har ferie ♥ Vi snakkes

Da reiser vi

• 25.01.2018 - 07:44

God morgen babes! N sitter jeg spiser frokost p en caf p Gardemoen. Vi har allerede sjekket inn, handlet p tax free og snart skal vi g til gaten. Vi reiser med et flyselskap vi aldri har reist med fr, ikke som vi klarer huske i alle fall. Vi mtte derfor betalte 560 kroner ekstra nr vi skulle sjekke inn bagasjen vr. Vi skulle sjekket inn i natt eller fr vi kom p flyplassen, men det viste ingen av oss. Kjipe penge, men n har vi lrt til neste gang. Frokosten jeg nettopp kjpte kostet meg ogs 100 kroner, en vann og en yoghurt. Jeg var ndt f i meg litt mat siden jeg ikke rakk frokost hjemme, s jeg fr leve med flyplassprisene. N er det nok klaging, men jeg mtte bare fortelle. Vi er endelig p tur n og jeg gleder meg s masse til ferie med Andrea. Jeg ble vekt i dag tidlig klokken 5, bare 1 og en halv time etter jeg la meg. Jeg begynte pakke ned i kofferten klokken 1 i natt og satt vken til halv 4 for se Kardashians. Ingen andre enn meg selv klarer gjre noe snt dagen fr man skal reise haha... Jeg er overraskende ikke s trtt n, men jeg blir nok sovne med en gang vi setter oss p flyet. N skal jeg dra finne meg et headsett, for mitt gamle var delagt s det kastet jeg i natt. Vi snakkes nr vi er framme ♥