martine johansen |oslo

BALI AT NIGHT

• 31.08.2018 - 16:09

Nok en dag er snart over og jeg forelsker meg bare mer og mer i dette stedet. I dag har vi brukt store deler av dagen til ligge p stranden, noe jeg er spent p om jeg kommer til bli lei av etterhvert. Hverdagen kommer nok sakte men sikkert tror jeg, men akkurat n fler jeg veldig p ferieflelsen. Jeg har til og med gjort en del skole utenom skolen, s hvem skulle trodd at jeg fortsatt klarer  ha ferieflelse? Jeg hper motivasjonen for studere holder seg der den er, for denne gangen har jeg egentlig ikke noe annet valg enn fortsette. Jeg skal ikke kaste bort enda en sjanse p gjre ferdig disse fagene.

N er klokken 10 p kvelden og jeg skal snart stelle meg og komme meg i seng. I morgen skal vi p utflukt s det er viktig vre opplagt til det. VI SKAL SE P APER!! fossefall, tempel og mye annet gy. Dere som har fulgt meg en stund skjnte kanskje at det jeg gleder meg mest til er vre med apene. Jeg vet ikke hva det er med aper, men jeg synes bare de er utrolig fascinerende, st og morsom vre rundt. De er s utrolig smarte ogs. Vi blir hentet i morgen klokken 9 og det tar ca en og en halv time kjre til frste stopp. Jeg gleder meg enormt mye og kamera blir s klart med p turen, og jeg skal ogs vlogge s dere fr bli med p hele reisen.

Buksen er fra Kouture, link HER

Jeg elsker at vi bor rett ved stranden og at det hver kveld er utrolig koselig der. Hver restaurant har livemusikk og sakkosekkene dere ser er like god sitte i som de ser ut til! Vi ble liggende noen timer p rommet etter stranden, s jeg og Silje gikk derfor en tur i stad for gjre annet enn vre p hotellet. Jeg m klype meg selv i armen av og til, tenk at dette skal vre min hverdag til November? Jeg fler at alt til n har vrt s utrolig bra. Jeg kunne heller ikke tenkt meg bo med noen andre enn Silje (som aldri vil st i ro p bilder eller vre med p bilder som dere kanskje ser haha... Hun har heldigvis ingenting i mot med ta bilder av meg da hehe😈) MEN Tenk s tilfeldig? Jeg fler det er hun jeg har klikket best med, s at vi faktisk havnet p rom sammen kunne ikke blitt bedre. Flere tror vi kjente hverandre fra fr, s det sier kanskje litt. Jeg blir ogs kjent med flere for hver dag og vi er en ganske kul gjeng samlet her. Wow livet er ganske fantastisk!! N skal jeg pusse tennene komme meg i seng, vi snakkes

ROOMSERVICE

• 30.08.2018 - 14:06

Hei dere ♥ Jeg er p vei ut dren, men frst tenkte jeg  oppdatere dere litt raskt. Planen var egentlig ta det rolig p hotellet, men s fikk jeg plutselig et innfall om at jeg ville bli med resten av gjengen ut. Utelivet skal vre ganske bra i flge de som allerede har testet det ut, s jeg er spent p hvordan kvelden blir. Jeg tror og hper den blir veldig bra, spesielt n som vi begynner bli litt kjent flere av oss. Jeg meldte meg ogs opp til surfekurs tidligere i dag!!! Det gleder jeg meg syykt mye til. Jeg har aldri prvd surfe, men jeg har hrt at det vist nok skal vre veldig tungt og vanskeligere enn det ser ut som. Jeg oppdaterer dere nr det skjer, som er om to uker. Jeg fler det er obligatorisk prve  surfe nr man er i Bali og jeg hper virkelig jeg fr det til, i alle fall klare fange en blge.

Jeg og Silje bestilte roomservice for et par timer siden, s i dag hadde vi date p balkongen vr! S koselig ♥♥N m jeg kle p meg skoene dra, klokken er litt over 8 p kvelden her og de andre venter. Vi snakkes!!

FOODHEAVEN

• 29.08.2018 - 12:44

KYND COMMUNITY

Jeg har lyst  dele med dere en tekst jeg leste p veggen p restauranten tidligere i dag, en motivasjonstekst. Anbefaler dere alle til bruke et par minutter til lese og tenke over denne teksten. Den traff i alle fall meg veldig, og jeg likte den utrolig godt.

DAMN LIFE IS GOOD. HOW LUCKY WE ARE TO BE HERE, RIGHT HERE IN BALI.

REMEMBER THAT IN EVERY SITUATION PRESENTED TO YOU

THERE IS A LESSON. TAKE IT.

NEVER EVER STOP LEARNING. FAIL, BUT DO IT QUICKLY & LEARN FROM IT.

TRUST PEOPLE UNTIL THEY GIVE YOU REASON NOT TO.

YOU DON'T NEED A LOT OF FRIENDS, JUST QUALITY FRIENDSHIPS.

KNOW THAT SOME PEOPLE WILL CHANGE YOUR LIFE FOR EVER. FIND THEM.

NEVER FORGET YOU ARE SO MUCH MORE THAN JUST THIS PHYSICAL BODY.

CONNECT SPIRITUALLY.

KARMA IS REAL. GIVE MORE. WAY MORE.

GIVING IS THE MOST PURE FORM OF HAPPINESS.

UNDERSTAND THE POWER OF THOUGH. THOUGH IS CREATION.

OH AND ENERGIES, DON'T FORGET ENERGIES. BE CONCIOUS OF ENERGY.

THE ENERGY YOU PUT OUT THROUGH THOUGHTS, WORDS & ACTIONS.

WHAT ABOUT THE ENERGY YOU PUT IN?

YOUR BODY IS CREATING BASED ON THE FOOD YOU PUT INTO IT.

ENERGISE IT, NOURISH IT, LOVE IT , TREASURE IT.

MEDITATION IS KEY. LOVE IS ALWAYS THE ANSWER.

MOTHER EART NEEDS US, NEEDS YOU.

TOGETHER LETS PROTECT HER.

TOGETHER LETS BE KYND.

I gr kveld satt jeg skte p steder man kunne bestille smoothiebowls og jeg fant utrolig mange forskjellige cafer og restauranter. Vi bestemte oss allerede i dag for teste ut en av dem, som visst nok skulle vre en av de beste. Maten s ikke bare himmelsk ut, men den smakte ogs utrolig godt. For en stund siden hadde jeg en periode der jeg laget meg smoothie nesten hver dag til frokost, s jeg merket at jeg virkelig hadde savnet smoothie den siste tiden. Restauranten hadde gode priser, alt var vegansk, instavenlig og smakte til og med bedre enn det s ut som, s vi hadde virkelig ingenting klage p.

Vi har bestemt oss for teste ut steder som dette en gang i uken, om ikke flere. Jeg prver  gjre research ofte for for  finne ut hva jeg vil se, gjre, steder spise, steder dra osv fr jeg reiser hjem. Jeg vil prve rekke masse tiden jeg er her og da m man starta planleggingen tidlig.

N var egentlig planen dra ut lpe, men fr jeg viste ordet av det var solen nede. Jeg har ikke skaffet meg treningspass og lpe p stranden nr det er mrkt frister ikke s mye akkurat n, og jeg har uansett en del skole gjre. Det er faktisk en ting som er litt kjipt med Bali. Solen begynner g ned halv 6, s vi har 12 timer dag og 12 timer kveld/natt. Kveldene er derfor utrolig lange her nede, men det er fortsatt varmt og utrolig koselig p kvelden heldigvis. I dag har jeg vrt p skolen, spist ute, sett serier og jobbet med historie. En hverdag jeg fort kan bli vant med skal jeg si dere ♥ N ska jeg og roomien min se love Island, vi snakkes!

The more i traveled

• 28.08.2018 - 15:39

THE MORE I TRAVELED

THE MORE I REALIZED

FEAR MAKES STRANGERS

OF PEOPLE WHO

SHOULD BE FRIENDS.

Jogge p stranden etter skolen, fylle opp kjleskapet med masse deilig frukt, ligge ved bassenget nyte musikken, tilvrelsen og g en time p stranden i solnedgangen. Shitt n har jeg det fint. Jeg slapper endelig av i hele kroppen. De siste ukene hjemme i Norge har vrt litt kaos med flytting og reisenerver, men n er alle bekymringene helt borte. Jeg har startet p skolen igjen som i seg selv ikke er det morsomste jeg vet om, MEN jeg er heldigvis motivert. Jeg vil gjre det bra denne gangen og jeg skal klare det. Lreren vr er kul og han fikk plutselig en norsktime til bli spennende, til tross for ganske s kjedelig stoff. Jeg gleder meg til helgen og til jeg har fullfrt min frste ordentlig skoleuke p veldig lang tid. Jeg fler meg heldig.

SHOPPING OG KINO

• 27.08.2018 - 18:50

BEACHWALK
I dag fikk vi testet ut et av kjpesentrene her p Bali. Vi dro til beachwalk som ligger ca 10 minutter fra hotellet vrt og det var virkelig s bra som vi hadde hrt om! De hadde s mange av mine favorittbutikker og jeg ville egentlig bare g shoppe masse i flere timer. Jeg klarte beherske meg for jeg er faktisk ndt til tenke litt p pengene her nede. Det er litt kjipt skulle bruke opp alt den frste mneden og s ikke ha muligheten til vre med p ting resten av oppholdet. Jeg vil heller legge pengene mine p opplevelser og reiser enn masse klr som jeg allerede har mer enn nok av. Jeg kjpte med meg litt skolesaker og en badedrakt s helt tomhendt dro jeg ikke fra senteret.

Vanligvis kan man kjpe en middag til 10-50 kroner her nede, s nr vi fikk regning p 200.000 rupi (ca 120nok) ble vi ganske s sjokkerte. Jeg klarte heller ikke spise mer enn en tugge av salaten fordi den smakte sushi, noe servitren faktisk ogs advarte meg om p forhnd:))) Jeg merker at jeg allerede har blitt litt for vant med de lave prisene nr jeg kommenterer p at dette var dyrt, men i forhold til alle andre steder vi har sett var det en del.

Etter en liten runde i butikkene dro vi p kino! Der var det utrolig bra service og fantastiske gode stoler. S gode at halvparten av gjengen faktisk sovnet fr filmen startet og vknet ikke fr filmen var ferdig. Vi bestilte ogs mat og drikke da vi kjpte billetter og rett fr kinoen startet kom de inn serverte oss. Jeg bestilte matcha tea og nachos og hadde derfor lite klage p nr jeg satt i salen. Filmen falt dessverre ikke helt i smak for min del da det ble alt for mye slossing og blod, men det gjorde faktisk ikke s mye. Vi gjorde det mest for opplevelsen sin skyld, men neste gang kommer jeg nok til se traileren til filmen frst. Vi betalte 60.000 rubi for den beste kinosalen og det er rundt 30 kroner, s det er utrolig billig her med andre ord. N er klokken snart 1, s jeg er ndt til legge meg! Vi snakkes i morgen ♥

BILDEDRYSS

• 26.08.2018 - 15:52

Klasserommet

Klasserommet ligger p hotellet og det tar meg ca et minutt g fra hotellrommet mitt, luksus!! Tidligere i dag hadde vi infomte der, der vi blant annet gikk igjennom ting som skal skje fremover, ting man kan gjre her, litt regler og annet praktisk informasjon. Det er kanskje flere av dere som har hrt om jordskjelvene som har vrt? Jeg vet i alle fall at noen av dere har det etter et par bekymringsmeldinger og rd om  ikke reise hit. Det er veldig hyggelig at dere bryr dere, men saken er at de ville ikke sendt 200 elever til et sted det var farlig reise til. Det gjres utrolig mange underskelser rundt dette og skulle det skje at det skulle komme et jordskjelv eller tsunami, s hadde vi blitt varslet i god tid fr. Jeg tenker derfor ikke s alt for mye p dette, tror og hper det ikke skjer noe tiden vi er her. Jeg tenkte bare forklare litt siden jeg har ftt en del sprsml rundt akkurat dette den siste tiden. Bde jordskjelv og tsunami har jeg opplevd fr, jordskjelv i Rhodos i fjor og tsunamien i Thailand i 2004. Sistenevnte var definitivt det jeg husker best, og jeg hper jeg aldri m vre vitne til noe lignende igjen.

Fra middagen i gr

Alts se hvor koselig vi har det!! Solnedgang, live musikk, fine folk og god mat. Restauranten vi spiste p ligger rett nedenfor hotellet, s det blir nok mange flere kvelder som dette. Her spiste vi ogs felles middag i dag, siden resten av studentene kom i gr kveld. Jeg var ikke hjemme da de kom, og nr jeg kom hjem p kvelden l allerede min nye roomie sov. Jeg var litt redd for at det skulle vre kleint da vi vknet i dag tidlig, bare en halvmeter fra hverandre, men det gikk veldig fint. Jeg har vrt heldig med roomie og vi klikket raskt. Vi skal tross alt vre her en stund, s det er godt dele rom med noen man faktisk kommer overens med og har ting til felles med.
          Hotellomrdet

Jeg vet ikke hva jeg s for meg fr jeg dro hit, men dette var langt i fra det. Jeg hadde ikke gjort s mye research fr avreise, s jeg hadde egentlig ingen store forventninger eller nsketenkninger. Det var mrkt nr vi kom, s nr jeg vknet dagen etter  fikk se rundt p omrdet ble jeg utrolig glad. N er klokken 10 p kvelden og jeg er supertrtt etter en lang dag p stranden. Jeg beklager om det ble en del skrivefeil i dette innlegget, men hjernen min jobber ikke s bra akkurat n haha... Jeg merker jeg sliter med holde ynene oppe. I morgen starter skolen og det blir veldig spennende! nsk meg lykke til ♥ Godnatt

TRIST, OG SUR, MEN MEST GLAD.

• 26.08.2018 - 06:46

FRA BALKONGEN VR

Her kommer jeg til trives. Elsker vkne opp til denne utsikten!!

Jeg hadde en utrolig fin frste dag i gr, og n gleder jeg meg bare enda mere til de neste mnedene. Jeg vknet frst i litt panikk for at jeg hadde forsovet meg (som egentlig ikke hadde gjort noe, annet enn at jeg ikke hadde rukket frokost), men s var det bare en drm. Dere skjnner kanskje hvor godt jeg liker hotellfrokost, nr jeg faktisk klarer drmme at jeg forsover meg til den haha... Frokosten gikk over alle forventningene mine og jeg er glad vi fr en god start p dagen, hver eneste dag. Frokost har og vil alltid vre mitt favorittmltid og det viktigste mltidet, synes jeg.

FROKOSTEN

Da vi hadde spist  frokost dro vi ned til stranden for bade, sole oss og hre p musikk. Nr jeg l der tenkte jeg ekstra over hvor utrolig jeg og alle i Norge er. Tenk at vi har muligheten til g skole p steder som dette, og at vi til og med fr hjelp av lnekassen? Det er et utrolig bra tilbud som jeg setter veldig stor pris p.

Etter noen timer p stranden skjedde det noe som var mindre hyggelig. Vi var p vei opp fra vannet da vi s mange lokalfolk gende mot havet i en stor gruppe. De kom brende p noe som de kastet ut i havet. Vi gikk nrmere for se og vet dere hva vi fant? Sppel, utrolig masse plastikk og mat. Plutselig ser jeg noen vinger som flakser og s ser jeg to ender. Det var to ender som nesten ikke hadde vinger igjen og som hadde steiner festet til foten. Den ene anden ble skylt ut mot havet og dde nok like etter, mens den andre klarte halte seg bortover p stranden. Prve skrike (lage lyd) etter hjelp og prvde fortvilet g mot alle turistene som l p stranden. Jeg vet at man skal respektere andre sine kulturer, men DETTE? Det er s langt ifra okei som man fr det. For det frste, hva tror de skjer med all plasten de kaster i havet? For det andre, hvem kan vre s onde mot dyr? For det tredje, om de frst skal drepe et dyr, s drep den da!!! Ikke la den g pine til dden.

Alt dette fikk meg s opprrt at jeg til slutt ble stende grte p stranden. Jeg visste ikke hva jeg kunne gjre, men det eneste jeg ville var at noen skulle ta livet av den. Den var brent av vingene p, kunne nesten ikke lage lyd og var utrolig redd. Jeg og noen engelske gikk bort til indonesierne og prvde f en forklaring p hvorfor de gjorde dette. De sa det var for at anden skulle f et bedre liv. De mente at med ofre anden s kunne den bli et menneske i dens neste liv. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men nr jeg sa de ikke klarte drepe den s smilte de bare og kunne nok ikke brydd seg mindre. Til slutt etter mye diskutering fikk vi en av dem til g ned til stranden drepe den. Det klarte jeg ikke se p, men det fltes godt vite at den ikke hadde det vondt lengre.

Jeg hper ikke dette er noe som skjer ofte, for jeg kommer ikke til klare holde kjeft neste gang heller. Ja man skal respektere alle kulturer, men jeg kommer alltid til si ifra om det er noe jeg ikke synes er greit. Det er kjedelig skulle vre negativ i en av mine frste innlegg fra Bali, men bort sett ifra denne hendelsen var dagen perfekt. P kvelden dro vi p stranden og spiste mat, men det skal jeg vise dere bilder fra senere ♥ N skal jeg kle p meg bikinien g ned til stranden!

FLYTTER TIL BALI - VLOGG

• 25.08.2018 - 06:54

ENDELIG ER JEG FRAMME I BALI!! Jeg er fortsatt i lykkerus over hvor bra alt har vrt til n. Stedet var mye finere enn forventet og jeg har allerede mtt masse hyggelige mennesker. Jeg ser fram mot tilbringe de neste mnedene mine her, virkelig. Jeg har tenkte det kunne vre gy for dere flge reisen min ned, og jeg tror dere kommer til f sjokk nr dere ser hvor lang tid det tok. Jeg har tatt masse bilder i dag som jeg snart skal vise dere! Hper dere liker videoen ♥♥♥

Trylling med Dagbladet

• 06.08.2018 - 18:39

Husker dere jeg fortalte at jeg ble tryllet for bare for noen uker tilbake? N er videoen ute for dere som nsket se den ♥

18 DAGER IGJEN

• 06.08.2018 - 18:25

Bikinitopp HER / Bikinitruse HER

Hei dere♥ N sitter jeg hjemme hos Andrea, endelig. Vi har ikke mttes p lenge, men i dag fikk vi endelig satt av litt tid til hverandre. Det er ikke lenge til jeg reiser og det er enda kortere til hun reiser. Tenk at hun skal vre med i et nytt reality program snart, hvem hadde trodd det for et r siden? Ikke jeg i alle fall, men jeg gleder meg masse til flge med p henne. Jeg hper bare jeg finner en mte gjre det bra Bali. Jeg m finne noen som kan hjelpe meg endre ip adressen(?) slik at jeg fortsatt kan vre inne p norske nettsider. Det skal ikke vre s vanskelig, s jeg trenger kanskje bare en kort skerrunde p google s finner jeg ut av det. Jeg fler endelig jeg begynner f ting p plass fr avreise, og det siste som mangler n er f tilbake passet mitt med visum og pakke kofferten. Om 18 dager til jeg er i Bali, tenk det. I dag har jeg vasket klr, trent og de neste timene er planen vre sammen med Andrea. Vi har mye snakke om etter alle ukene vi har vrt borte fra hverandre.

Jeg har allerede ftt masse tips av dere til hva jeg burde gjre nr jeg er det, s tusen takk for det! Jeg vet ikke hvor mye fritid vi har i forhold til skole, men jeg har hrt at vi har to langhelger fri i alle fall. Alt finner jeg ut av nr jeg kommer fram. Frste prioriteten min er gjre det bra p skolen, s fr alt det andre vre en stor bonus. Det har ikke gtt opp for meg at jeg faktisk skal vre der i 3 mneder, og at jeg reiser helt alene. Den siste delen blir ikke noe problem da jeg elsker bli kjent med nye mennesker + jeg liker meg veldig godt i eget selskap. Gjett om jeg gleder meg til  bade hver eneste dag!!