Jeg må skjerpe meg

Hei alle sammen! Hvordan har dere det? Jeg håper dere har en bedre start på uken enn hva jeg har. Dagen i dag har føltes utrolig lang og rar til nå. Når jeg tenker meg om, har jeg vært kvalm siden jeg våknet og jeg vet ikke hva det kommer av. Jeg er sliten og jeg vil egentlig bare legge meg og sove til i morgen. Jeg er tom for energi og går rundt i stuen i morgenkåpen fortsatt. Det er lov å syte litt av og til, men nå er det bare en ting å gjøre og det er å ta seg sammen. Jeg kan ikke gå rundt å føle meg som en stygg taper (to be honest) lengre. 

       
          


 

  1.  Begynne å jobbe. Dette må være det viktigste punket! Jeg er nødt til å begynne å jobbe og komme meg opp om morningen. Jeg er nødt til å føle meg til nytte og gjøre noe ut av dagen. Jeg er lei av å være hjemme. 
     
  2. Spise sunnere. Matvanene mine er så dårlige. Det kan gå flere timer før jeg spier og når jeg først spiser, er det dårlig mat. Pizza, godteri and you name it… Jeg trenger et sunnere og  mer variert kosthold for at energien skal være på topp og jeg skal føle meg bedre. 
     
  3. Trene mer. Trening gir meg så mye energi og jeg føler meg alltid bedre etter en treningsøkt. Uansett om økten varer i 30 minutt eller 90, føles det godt etterpå. Trener jeg mer blir neste punkt også mye lettere. 
     
  4. Fikse døgnrytmen. Å sove til langt på formiddagen eller å legge seg når de aller fleste står opp om morgenen, funker desverre ikke. Jeg er nødt til å komme meg i seng om kvelden og faktisk stå opp når alarmen ringer. 

  5.  Planlegge. Hvit jeg planlegger dagene mine får jeg som regel gjort hva jeg ønsker å gjøre. Selv om jeg ikke har jobb enda så må jeg klare å stå opp til normal tid, da blir alt så mye lettere. Jeg får mer tid til bloggen, forhåpentligvis trening og dagene føles kanskje ikke så ensformig når jeg har en “liste” som skal følges å utføres. 

Siste innlegg