SOMMERIDYLL

Hei dere ♥ Nå sitter jeg på hytta i Lofoten og har nettopp spist frokost. Jeg sitter meg en ro i kroppen som er lenge siden jeg har kjent på. Det er så godt å være rundt familien, være tilbake her og spesielt når det er så fint vær. Det har vært litt dårlig vær de seneste dagene før vi kom, men i dag våknet vi opp til stor sol. Jeg har aldri vært her en sommer når det har vært dårlig vær, så vi krysser fingrene for at i år ikke blir den første.

Dere som følger meg på Instagram har nok fått med dere kaoset på søndag, men om ikke får dere høre nå. Ferien kunne først ikke startet verre, men til tross for alt som gikk galt så ble det bra til slutt. Jeg mistet først flyet mitt fra Oslo til Bodø, eller jeg kom 2 min forsinket til innsjekk. Det var veldig kjipt og dama i skranken sa eneste mulighet var å betale nærmere 4 tusen for ny billett om jeg ville reise samme dag:):) Hvor mange fly har ikke jeg “mistet” og mistet de siste to ukene? Skjerpings. Jeg orket ikke betale 4 tusen for nye billetter, så jeg ble vandrene rundt på Gardemoen mens jeg søkte på mobilen etter billige flybilletter. Jeg hadde nesten gitt litt opp da jeg plutselig fant billetter direkte til Svolvær, og da slapp jeg også å dra innom Bodø. Da skulle jeg i hovedsak kommet fram etter under 2 timer, men da vi fløy var det så dårlig vær at vi måtte landet i Bodø. I Bodø ble vi først sittende i flyet en stund siden vi kanskje skulle fly videre, men så kom piloten å sa det ble båt i istedenfor. Båten tar 6-7 timer, så jeg hadde ikke annet valg enn å smøre meg med tålmodighet. Båtturen har aldri gått fortere og jeg koste meg fra jeg gikk ombord, til jeg kom fram. Jeg ble sittende 2 og en halv time i jacuzzi, hørte flere episoder podcast samtidig som jeg spiste tre retters og fikk sovet litt. (Jeg har fått pes fra flere at jeg satt med headsett i en restaurant å spiste fancy middag, men det kunne faktisk ikke blitt så mye bedre uansett. Jeg satt jo også i onepiece haha)  Som dere hører så hadde jeg en fin reise til tross for at jeg startet dagen med å miste flyet.

Til mitt ønske så dro vi på fjelltur i går og det må være den fineste turen jeg har hatt på lenge. Fargene når vi gikk på fjellet var så utrolig fine. Det var perfekt vær og familiekjær som jeg er koste jeg meg ihjel med mamma og pappa.

I går kveld kom vi fram til hytta på Risvær, en øy som ligger en time fra Svolvær. Mor fikset middag og snacks da vi kom fram, og vi ble sittende å prate lenge. Nå har jeg det godt♥ Dette trengte jeg!

1. Galninger! Tenk hadde steinen knekt eller mora di hadde fått et hjertinfarkt eller et anfall av noe slag… Da hadde du ho falt ned der… Uff, hadde aldri turt og gjort det der….